reis

Moldova.

We ronden ons project daar nu af door het laatste geld van de stichting om te zetten in voedselpakketten voor de ouderen. Ook worden met dit geld gasrekeningen betaald. Mooi om jullie via deze weg te kunnen laten zien wat er met het geld gebeurd wat oa door onze kerk, oa via collectes, is gedoneerd. Er blijft geen euro aan de strijkstok zitten. De reis wordt door Gerdina en Marieke zelf betaald.

Asea heeft ons meegenomen naar de schooldirecteur en de burgemeester, die allen meehelpen om het leven voor de ouderen in Soroca te verbeteren.

In Soroca gaat het om 25 ouderen en in het dorp van de burgemeester nog eens 25.

Het mooie is dat de kinderen van de school daar nu twee keer per week eenzame ouderen bezoeken.

We zijn bij een paar ouderen langsgegaan zijn, waar tranen van blijdschap waren, maar ook de echte eenzaamheid en armoede zagen.

Alle mensen hier zijn geraakt door het omzien naar hen door mensen uit Nederland

Na een intensieve dag zijn we naar de kassen gereden.

We zijn onder de indruk van wat er staat.

Ze is na een jaar met komkommer en tomaten overgestapt op aardbeien want leveren veel op momenteel.

Asea heeft echte handelsgeest en haar man en zoon hebben hart bij het inhoudelijke werk.

Mooie combi wil ik zeggen. Daarnaast natuurlijk de geitenmelkerij en sinds een maand ook melk ezels. Laatste schijnt gat in de markt te zijn.

Ze betaalt nog veel voor het krediet tot oktober 2020 dus geheel zelfstandig de ouderen onderhouden lukt nog niet.

Ze heeft een geweldig netwerk dat ze voor alles in zet maar ook realistisch is.

Asea is goed bezig.

Latest News